Hozzávalók:

  • 1 nagyobb padlizsán
  • 3 nagy szem paradicsom
  • 1-2 szál póréhagyma
  • bazsalikom, esetleg oregano, rozmaring
  • csirkemell (80-200 g, ízlés szerint)
  • kukoricacsíraolaj
  • ízlés szerint bors, rozmaring, stb.
  • ízlés szerint rizs (két főre kb 2/3 csésze)

anyának plusz:

  • földimogyoró

 

 

A padlizsánt meghámoztam, félcentis karikákra, majd negyedekbe vágtam, két tányérra szétterítettem, ici-picit megsóztam, majd 15 perce állni hagytam. Ezalatt a csirkét mikróban kiolvasztottam (,előfőztem, de ez elhagyható), a paradicsomot és a póráhagymát vékony karikákra vágtam, és a jázminrizst feltettem főni. Rizsből nem kell sok: egyrészt a padlizsán elég laktató, másrészt a saláta köret nélkül is finom, csak így keményítő is került a lányom ebédjébe. Kb. 400 g salátához adtam neki a végén kb. 100 g rizst.

Kukoricacsíraolajon előbb a kis csíkokra vágott húst pirítottam meg, majd rádobtam a paradicsomszeleteket. Ekkor fűszereztem nagyadag bazsalikommal (mehet bele a többi zöldfűszer is). Közben a padlizsánról papírtörlővel leitattam a sót és a kiizzadt vizet, majd amikor a paradicsom már kicsit megpirult-szétment, rádobtam a padlizsánkockákat is (ez legyen az utolsó, mert felszívja az olajat). A padlizsán akkor van kész, amikor már puha, barnás színű, ekkor szórtam én rá a póráhagymát, épp csak átforgttam vele egy kicsit, amíg megcsapta az orrom a hagyma illata, majd levettem a tűzről. A lányomét kivettem, turixoltam, és a rizst egyben adtam hozzá, hadd rágcsáljon, de kisebbeknek tudmixolhatjuk együtt. A magamét csak sóztam, de ekkor még tovább fűszerezhető borssal, stb. 

MEGJEGYZÉS: ha csak magamnak sütöm akár ezt, akár a cukkinis verzióját, még a paradicsom előtt dobok bele egy kevés sózatlan, natúr mogyorót. Nagyon jót tesz neki, de gyerekeknél egyrészt allergizálhat, másrészt fulladásveszélyt is okozhat: semmiképp NE adjuk! Magunknak megpiríthatjuk a mogyorót külön edényben, és rászórhatjuk a tetjére a végén. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://babamamakaja.blog.hu/api/trackback/id/tr99979876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása