Tessina 2009.03.12. 20:55

Feketeleves

Maradt még egy fél fej kelkáposztám és mindenféle zöldségből egy kicsike, ezekből főztem ma levest.

 

Hozzávalók:

  • fél fej kelkáposzta
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 4-5 szem gomba (én vegyeset használtam)
  • 1-2 babaadag csirkehús (nálunk úgy 50g), vagy ízlés szerint nekünk is mehet
  • 1 sárgarépa
  • 1/2 csésze barnarizs
  • zsálya,
  • lestyán
  • majoranna

 

A káposzta miatt 8 hónapos kortól ajánlott, de a gombát csak nagyobb gyerekek adagjába tegyük be, ha egyáltalán, mert tudtommal nehezen emészthető.

 

A zöldségeket megtisztítottam, és nagyobb darabokban tettem a levesbe, csak a káposztát vágtam csíkokra. Együtt felforraltam, és a szag után fűszereztem, kevés zsályával, több lestyánnal és majorannával. Beledobtam a húst is, majd 10-15 főztem - nem tudom pontosan - amíg a hús és a rizs is szépen megfőtt, és az egyben berakott hagyma is megpuhult. Ha nem sóztuk meg, akkor a poronyt adajának-adagjainak kivétele után sózzuk meg, és forraljuk egybe mégegyszer, mert pl. a gombának nagyon nem áll jól a sótlanság. A lányom adagját az egyszerűség kedvéért pépesítettem.

A nevét onnan kapta, hogy a gombák miatt szép sötét lett a leve.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://babamamakaja.blog.hu/api/trackback/id/tr33998804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása