Tessina 2009.03.12. 20:41

Gyümölcsrizs

 Hozzávalók:

  • 1 körte
  • 1 alma
  • 1/2 csésze rizs
  • kb. 3/4 csésze víz vagy babavíz
  • fajéh

anyának plusz:

  • igény szerint egy mokkáskanál cukor vagy gyümölcscukor

 

A körtét és az almát együtt pépesítettem, a nyers rizzsel egy kis edényben összekevertem, megszórtam fahéjjal, felöntöttem a vízzel, felforraltam, majd főztem, ameddig a rizs el nem készült. A végén a saját adagunkba mehet a gyümölcscukor, ha pl. az alma savanyú. Fontos, hogy a gyümölcsökben elve meglévő gyümölcscukor miatt időnként meg kell keverni, hogy ne égjen le, és arra is készüljünk fel, hogy kilövellhet egy-két csepp az edényből. Viszont finom:)

A bejegyzés trackback címe:

https://babamamakaja.blog.hu/api/trackback/id/tr28998765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

raszta macska (törölt) 2009.04.17. 23:59:05

Hat hónaposnak lehet rizst adni? Az enyém hat és fél hónapos és teljesen el vagyok keseredve, eddig csak a cukkínifőzeléket ette meg normálisan, minden mástól elzárkózik pár kanál után.
Ja, meg a körtét, de az meghajtotta öt perc alatt.

És az elkészült rizst még lepépesíted ez után?

Tessina 2009.04.18. 07:08:15

Szia!

Hát van, aki azt állítja, hogy nehezen emészthető, de a legtöbb helyen, ami viszonylag naprakész, azt olvastam, hogy a rizs teljesen ok. Pl. itt: www.andrea78.eoldal.hu/cikkek/baba--_kis_mama-taplalkozas/hozzataplalas
Én is úgy kezdtem a hozzátáplálást, hogy 2 hétig csak almát evett, és egy hétig azt se nagyon akarta elfogdani, de utána szépen belelendült, és egy csomó ideog mindent megevett. Most, egy évesen kezd kicsit váogatósabb lenni, de még most is elég jó a helyzet. Mázlink van.:) De ami először nem ízlett neki, én ahhoz is kevertem egy kis almát, vagy mást, amibe biztos voltam, hogy szereti. Próbáld ki, hátha beválik.
Igen, a rizst is elég sokáig pépesítettem neki főzés után.

Tessina 2009.04.18. 07:09:37

amiben... az n és az m billentyűm nem szeret engem:)

raszta macska (törölt) 2009.04.23. 12:53:15

Szia!

Az alma és a banán többszöri próbálkozás után kilőve sajna. :( Öklendezik tőle máig is.
Viszont a cukkíni, a brokkoli az bejött. :)
Ízlésficamos kis tündérem. :-D

Mindig azzal vigasztalom magam, hogy még nem láttam ovist, aki tápszeres.

Tessina 2009.04.23. 13:48:52

hihi, cuki:))
na ja... bár, a pasim pl simán eleszik a gyerek elől a gyümölcsös tejpépet... de valóban nem olyan elterjedt a jelenség:P

Edinbogyo 2009.04.23. 15:11:54

nalunk a grapefruit a kedvenc, dobbenetesen imadja, megpucoljuk, a belso hejat is, es tomi be magatol...mondjuk o mar lassan egy eves lesz.a citromot is imadja, ugy kell tole dugni, mert nem akarom, hogy a gyomorsavat bantsa. Meg a banant is szereti.Erdekes, regen szerette az almat, kortet, most annyira nem.
süti beállítások módosítása