Tessina 2009.03.25. 18:47

Brokkolis fusilli

 Gluténtartalmú kaja, kb. 10 hónapos kortól ajánlott. 

Kb. a múltkori Csőben sült brokkoli alapanyagaira egy variáció.

 

Hozzávalók:

  • kb. másfél fej (700 g) brokkoli
  • 1 nagy szem krumpli
  • 2-3 nagyobb szem paradicsom
  • 15-20 dkg sajt
  • bazsalikom, rozmaring
  • kukoricacsíra-olaj
  • ha van otthon, kb. 1 dl joghurt (nekem sajnos pont kifogyott)
  • fél zacskó (kb. 250 g fusilli)

A tésztát feltettem főni. A pároló aljába bedobtam a meghámozott, vastagabb szeletekre vágott krumplit vízzel, a tetejébe pedig a megmosott, rózsáira szedett brokkolit. Feltettem főni, majd forrás után kb. 5 perccel (közepes lángon), bedobtam a keresztvágásos-forrázásos módszerrel meghámozott paradicsomdarabokat is. Még kb. 5 percet pároltam, míg a brokkoli még ropogósan puha lett. A végén a zöldségeket a fűszerekkel botmixerrel pépesítettem, majd joghurt híján a főzőlével hígítottam. Reszelt sajttal bőven megszórva tálaltam. Elég nagy mennyiség, lehet belőle fagyasztani is. 

 

4 komment

Címkék: 10 hó

A bejegyzés trackback címe:

https://babamamakaja.blog.hu/api/trackback/id/tr641025406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Edinbogyo 2009.03.29. 12:56:49

milyen az a keresztvagasos-forralasos modszer a paradicsomnal?

Tessina 2009.03.29. 21:02:19

a paradicsom héját két egymást metsző vágással hosszan, de nem mélyen be szoktam vágni, majd rálocsolok annyi felforrt vizet, amennyi ellepi a vágásokat, és úgy hagyo pár percet. Ezután tök könnyen le lehet húzni a paradicsomok héját.

Edinbogyo 2009.03.30. 21:19:03

de jo, koszi:)istenem, de jaratlan vagyok en ezekben a dolgokban:P

Tessina 2009.03.31. 10:48:59

én is csak pár éve tanultam: a pasim öccse hivatalosan szakács:P
süti beállítások módosítása