Tessina 2009.03.31. 10:45

Almával sült máj

Megkésve bár, de törve nem...

 

 Hozzávalók:

  • 600 g máj
  • 3 szem krumpli
  • 2 fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2-3 alma (vagy több:))
  • zsálya
  • majoranna
  • esetleg fehérbors

 

7 hónapos kortól már adható. A receptben írt kumplimennyiség nem elég köretnek az összes májhoz. Nekünk pont elég volt egy napra, ezért a maradék májat, almát, stb. lefagyasztottam, és majd frissen csinálok hozzá köretet, de készíthetjük több krumplival vagy főzhetünk hozzá rizst is, akár frissen is, így ehetjük vegyeskörettel.

A májat megmostam, kisebb csíkokra vágtam, a sütőt 180 fokra előmelegítettem. A krumplit és a hagymát meghámoztam és feleztem-harmadoltam, de jobb lett volna, ha keskenyebb karikákra vágom őket. A fokhagymát is felekbe vágtam, az almát meghámoztam és kis cikkekre szeltem. Az egészet szimpatikus összevisszaságban elrendeztem egy tepsiben, kb. 1 dl vizet aláöntöttem (elég, ha mindenhova jut egy kicsi az aljára), alaposan megszórtam majorannával és zsályával, majd lefedtem alufóliával. Kb. 25 perc múlva, amikor már megpuhultak a zöldségek és a máj is szépen megpárolódott, levettem az alufóliát és még 5-6 percig sütöttem, hogy egy kicsit meg is piruljon a máj. Amikor elkészült, megsóztam a részemet. A lányomét pépesítettem, mert már nagyon éhes volt:) 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://babamamakaja.blog.hu/api/trackback/id/tr581037068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása