Tessina 2009.02.03. 14:16

Rakott kínai kel

 Na igen, valahogy úgy alakult, hogy már megint volt itthon kínai kel, de más csak alig-alig. Szerencsére azért a Kecske-Káposzta meccs mégiscsak 1:0-ra végződött.

 

Hozzávalók:

fél fej kínai kel (szép emberes darab volt)

2 nagyobb szem krumpli

2 közepes fej vöröshagyma

kb 2 szem paradicsom

reszelt sajt (lehet füstölt is, nekem ementáli volt itthon)

kukoricacsíra-olaj

petrezselyem

 

anyának plusz:

kb. 1,5 dl tejföl

só, bors

 

A karikákra vágott hagymát, a szintén karikákra vágott krumplit és a megtisztított kínai kelt felteszem főzni ( legközelebb ez utóbbit apró csíkokra vágom, hogy könnyebb legyen a végén szedni a tálból). Közben a paradicsomok héján keresztirányú vágást ejtettem, majd leforráztam, pár perc után pedig megszabadítottam őket a héjuktól. Abban az edényben, amelyikben kicsicsaj kajáját csináltam később, összeturmixoltam a paradicsomot, s ezzel kész is lett a házi - inkább lééllagú - parapdicsompüré. A lé egy részét kivettem, és összekevertem a tejföllel. A maradék paradicsomlébe csak petrezselymet tettem, a tejfölbe azon kívül sót és borsot is, nem sajnálva, tekintve, hogy a zöldségek só nélkül főttek. Ezután lereszeltem a sajtot.

Amikor a zöldségek megpuhultak, kivettem, és a lányom paradicsomlevéhez tettem pár levél kelt, pár karika krumplit és hagymát, majd öntöttem hozzá egy fél kupaknyi olajat is, és összeturmixoltam (ezt érdemes még most megcsinálni, mielőtt a krumpli bekerül a sütőbe, mert ha túl híg lesz, kell még hozzá tennünk).

Magamnak pedig a sütőtálat kentem ki olajjal, aztán egy réteg kelre egy réteg krumplit és egy réteg hagymát, majd egy adag tejfölös öntetet halmozva megraktam a tálat. (Érdemes jól lecsöpögtetni a zöldségeket, mert sok levet eresztenek.) A tetejére jó sok sajtot szórtam, majd 10 percre betettem a 180 fokra előmelegített sütőbe. A lányomét szintén sajttal  jól megszórva tálaltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://babamamakaja.blog.hu/api/trackback/id/tr68920227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása