Tessina 2009.02.23. 14:53

Csirkehúsleves

Kezdtek kornyadozni a mardék friss zöldfűszereim, így ma azokat használtam el.

 

Hozzávalók:

  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3 szál sárgarépa
  • 1 szál fehérrépa (gyökér)
  • 1/4 zeller (kisebb ökölnyi darab)
  • ugyanekkora darab karalábé
  • 2-3 szem krumpli
  • petrezselyemzöld
  • zsálya (1 szál, ha friss)
  • bazsalikom (2-3 szál, ha friss)
  • 2 babérlevél (ha friss)
  • lestyán
  • kb 10 dkg csirkemell (2 lefagyasztott gyerekadag)
  • pici kukoricacsíra-olaj

 anyának plusz:

  • ízlés szerint tészta
  • ízlés szerint bors

 

Ha a karalábét majd nem tesszük bele a poronty adagjába, akár 6 hónapos kortól is adható, karalábéval inkább a 8 hónapos kor ajánlott. A fenti adagok 2 személyre vonatkoznak (bár így is mindketten kétszer eszünk belőle), de természetesen főzhetünk az egész családnak is alkalmas mennyiséget, akár egész baromfiból is, csak arra vigyázzunk, hogy a só java és az erős fűszerek mindenképp akkor kerüljenek bele, ha a baba adagját már kivettük, valamint, hogy a hús zsíros részeiből ne sok kerüljön a levesbe. A gyökérzöldségekből célszerű biót beszerezni, ha nincs rá lehetőségünk, mint ahogy sajnos nekem is csak ritkán, nagyon fotnos, hogy alaposan megmossuk ÉS megtisztítsuk, meghámozzuk a zöldségeket.

 

A zöldségeket megtisztítottam, kockákra vágtam, hogy viszonylag gyorsan megpuhuljanak, kivéve a hagymát és a fokhagymát, mert ezeket egyben főztem a levesbe. Az összes zöldséget bedobtam egy fazékba, rátettem a friss zöldfűszereket, majd ráöntöttem a halomra másfél liter vizet. Beledobtam a fagyasztott csirkehúst is, majd felforraltam az egészet. Ekkor úgy ítéltem meg, hogy a zsálya és a bazsalikom aromája kezd túlsúlyba kerülni a zöldségekhez képest, úgyhogy ezeket már kivettem. Mivel a leves így is eresztett egy kis habot, azt gondosan leszedtem a tetejéről, majd lefedtem a fazekat, és kis lángon kb. 20 percig főztem, mire a zöldségek kellőképpen megpuhultak és a hús is jó puha lett. A vége felé tettem még bele egy kis lestyánt. A lányomnak kivettem minden zöldség és a csirke felét, és egy kis lével pépesítettem. A sajátomat csak megsóztam, és már tálaltam is. Ha szeretnétek, hogy a só (és bors, stb., amit még beletesztek) íze jobban átjárja a zöldségeket, érdemes egyszer még összeforralni fogyasztás előtt. Cérnametéltet javaslok hozzá levesbetétnek.

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://babamamakaja.blog.hu/api/trackback/id/tr79960774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása