Avokádós csirke, szerintem 6 hónapos kortól adható:

 Edinbogyó küldte el nekem 8 hónapos porontya egyik kedvelt ételét: 

A csirkét megfőzi, majd az avokádóval és a főzőlével pépesíti. Akkor szokták enni, amikor ők is csirkés kaját esznek.

Ő ajánlotta az avokádót a tortillához is: nagyon szeretik a tortillát salátával, avokádóval, csirkével és paradicsommal, sőt egy kis tejfölt is szokott rá rakni. 

Na, ez a recept megihletett, és mivel a múltkori szerepjáték óta még itt várakozott egy csomó tortillachips, úgy határoztam, ma adok az egészségtelen táplálkozásnak, és inkább azt fogyasztom el rendes tortilla helyett. Ehhez készítettem az alábbi szószt:

 

Csirkés avokádószósz:

Hozzávalók:

  • annyi csirke, amennyi kettőnknek elég
  • 1 puha avokádó
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 2-3 nagy szem paradicsom
  • kb. 1/3 citrom leve
  • gyömbér (fűszer), só
  • kukoricacsíra-olaj

 

A paradicsomot a keresztvágásos-forrázós módszerrel meghámozzuk, apró darabokra vágjuk, a hagymát apró kockákra vágjuk, az avokadót is daraboljuk, és a húst is egészen apróra vágjuk. Én olyan húst használtam, amit előzőleg már kockákra vágva megfőztem a lányomnak, és most csak előkaptam a mélyhűtőből: ennek az előfőzött húsnak az az előnye ennél a kajánál, hogy a zöldségeket így nem kell agyonfőzni, csak egyszer összeforralni az íz kedvéért. 

Kevés olajon a hagymát picit megdiszteltem, rádobtam a húst, nagyon picit megpirítottam, utána rátettem az avokádót, ráfacsartam a citromlevet, végül beledobtam a paradicsomot is. Megszórtam az egészet egy kis gyömbérrel, majd annyi vízet öntöttem rá, hogy a végén jó szószállagú legyen, és gyorsan összeforraltam. Ennél a pontnál kivettem a lányom a részét (ha a baba egy kicsit már rágcsálgat, pépesíteni sem kell), majd a maradékot megsóztam. (Ki lehet venni még a gyömbérezés előtt is, ha nam akarunk a porontynak fűszeres kaját adni, illetve lehet forralás után fűszerezni.) Nagyon finom, friss nyárias ízű lett így a szósz. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://babamamakaja.blog.hu/api/trackback/id/tr91924360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása