Hozzávalók:

  • kb. 200 g alacsony zsírtartalmú darált sertéshús
  • 4-5 szem nagyobb paradicsom
  • 1-2 fej hagyma
  • bazsalikom, rozmaring, ízlés szerint oregano
  • kukoricacsíra-olaj
  • kevés só
  • fél csomag spagettitészta

 

A tészta miatt 10 hónapos kortól ajánlom, de ha pl. rizsre öntjük a ragut, 7 hónapos kortól adható.

A tésztát feltettem főni, közben a paradicsomokon keresztvágást ejtettem, majd forró vízzel leöntöttem őket. A hagymát megpucoltam és felkockáztam, majd a paradicsomokat is meghámoztam, apróbb kockákba vágtam. Kevés olajon a hagymát megdiszteltem, majd rádobtam a darálthúst. Amikor a hús kifehéredett, rádobtam a paradicsomokat, megszórtam bőven bazsalikommal és kicsit kevesebb rozmaringgal. Én ekkor sóztam is, de 1 éves kor előtt a sózást a végére hagyhatjuk, miután kivettük a poronty adagját. Most hármunknak főztem, és M. apukája nem szereti az oregánót, úgyhogy azt kihagytam belőle, de szerintem az is jót tesz neki. Kicsit hagytam, hogy a paradicsom levet eresszen, majd kb. egy deci vizet is öntöttem hozzá. Pár perc alatt összeértek az ízek, és már fogyaszthattuk is. 

Tipp: amikor felnőtteknek főzőm és nem foglalkozom az energiatartalommal, több húst használok és olaj helyett egy kevés felkockázott zsírszalonnát olvasztok, azon disztelem a hagymát. A tepertőket ki szoktam szedni, mielőtt rádobom a többi alkatrészt, és a végén keverem vissza raguba.

A bejegyzés trackback címe:

https://babamamakaja.blog.hu/api/trackback/id/tr931047147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása