Tessina 2009.02.16. 14:29

Zöldbabfőzelék

 Hozzávalók:

  • étvágy szerint 300-450g tisztított, felszeletelt zöldbab
  • kukoriccsíra-olaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3-4 babérlevél
  • petrezselyem
  • csirkehús két főre
  • 1 dl tejföl (vagy joghurt)
  • ízlés szerint liszt, ecet

Most frissítettem a csirkehúskészletet, amit most nyersen, 30-50 gramos adagokban fagyasztottam le, a mostani kajához pedig kihagytam belőle magunknak 1-1 adagot. Ezt felkockáztam, kis edényben kevés olajon elősütöttem, majd felengedtem vízzel és puhára főztem. 

Közben a fokhagymát apróra vágtam, kevés olajon gyorsan megfuttattam, vigyázva, hogy ne égjen oda, majd ráöntöttem a fagyasztott zöldbabot, beledobtam a babérlevelet, ráöntöttem annyi vizet, hogy ellepje. Eddigre a csirkém már kész volt, kivettem a saját vizéből, és áttettem azt is a főzelékbe, majd hozzápótoltam annyi vizet, hogy megintcsak ellepje. Kicsit hagytam főni, majd beletettem a petrezselymet is. Kb. 8-10 perc főzés után kész is volt, ekkor kivettem a kicsicsaj adagját, azt összeturmixoltam, az enyémet kicsit megsóztam, majd ekkor jött volna el a berántás ideje, de én inkább csak dobtam rá 1 dl tejfölt, és ilyen leveses állagban nyomtam be. Van, aki ecetet is tesz bele, nekem így is ízlett. 

A bejegyzés trackback címe:

https://babamamakaja.blog.hu/api/trackback/id/tr55946506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása