Hozzávalók:

 

  • 400 gr spenót
  • 2-3 kisebb krumpli
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3 evőkanál joghurt

 

  • kb. 180 gr darált sertéshús (minál soványabb, annál jobb)
  • 1 kicsi fej vöröshagyma
  • örölt kömény, petrezselyem, só
  • kukoricacsíra-olaj
  • ízlés szerint egy kis evőkanál zabkorpa

 

A húgombóc zabkorpa nélkül és borssal lényegében kefta, azaz görög húsgombóc. A joghurt és a sertéshús, meg a gombócba rakott só miatt én 8 hónapos kor előtt nem ajánlom. Ja igen, és ezennel ünnepélyesen megszegtem a semilyen tejtermék a kemény sajton kívül 1 éves kor előtt című szabályomat:)) (de tejet továbbra sem adok!, sőt tejfölt sem, mert az meg nehéz)

A múltkor vettem sovány sertéscombot darálva, és kicsi, 160-180 grammos adagokban lefagyasztottam: ennyi hús kettőnknek bőven elég szokott lenni egyszerre. Most egy adagot kiolvasztottam, közben a hagymát apró kockákra vágtam és megdiszteltem. A petrezselymet is felaprítottam, majd az egészet összekevertem egy evőkanál zabkorpával, megszórtam őrölt köménnyel, majd puszta önzésből finoman meg is sóztam. Közben bekapcsoltam a sütőt 180 fokra.

A krumplit felkockáztam, a párolóedény aljára raktam annyi vízzel, amennyi éppen ellepte. Amikor felforrt a víz, a fölső rekeszbe öntöttem a fagyasztott parajt, és együtt kb. 10 percig pároltam.

Amikor a sütő elérte a kívánt hőfokot, betettem a húst kukoricacsíra-olajjal kikent tűzálló tálban, egész kicsi gombócokra formázva. A hús kb. 12-13 perc alatt lett kész. Eközben már csak annyi dolgom volt, hogy a két gerezd fokhagymát megtisztítsam és felszeleteljem, és felolvassak három mondókáskönyvet:)

Amikor a zöldségek elkészültek, a fokhagymával, kevés főzőlével és a 3 evőkanál joghurttal összeturmixoltam. Megmondom őszintén, így szép méregzöld lett a spenót: nekünk ízlett, de ha valaki lágyabban jobban szereti, tegyen bele nyugodtan több joghurtot, azt elvileg szabad adni, de az én parámhoz képest már a 3 evőkanál is szép eredmény:))

A lányomnak kivettem két adagot, majd a maradékot megsóztam magamnak. A spenótból alig maradt uzsonnára, a husit pedig mind felfaltuk. Az a helyzet, hogy minden egészségügyi megfontolás ellenére a lányom, úgy tűnik, határozottan jobban rajong a sertéshúsért, mint a csirkéért:)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://babamamakaja.blog.hu/api/trackback/id/tr75962910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása