Ígérem, most egy darabig szüneteltetni fogok mindent, amiben szerepel a "kel" szó (bár az éjszakai felkeléssel is megtehetém!), de most még álljon itt a mai ebédünk receptje, aminek az eredetijét BeckZsutól loptam.

 

Hozzávalók:

  • 1 fej kelkáposzta
  • 2-3 szem közepes krumpli
  • örölt kömény, majoranna
  • kukoricacsíraolaj

 

Anyának a rántáshoz:

  • 1 evőkanál kukoricacsíra-olaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál liszt
  • só, bors, ízlés szerint pirospaprika
  • kb. 1 dl joghurt vagy tejföl

 

A kelképosztát leveleire szedtem, beáztattam, átmostam, majd kisebb kockákra vágtam, majd fedő alatt főztem annyi vízben, ami még nem lepte el. Közben meghámoztam, majd apró kockákra vágtam a krumplit, s amikor a káposzta már kezdett puhulni, hozzáadtam azt is. Ekkor megszórtam őrölt köménnyel és majorannával. Amíg a krumpli is megpuhult, rántást készítettem: az evőkanálnyi olajjal elkevertem az összenyomott fokhagymát, majd hozzáadtam egy evőkanál lisztet, a fűszereket (én paprikát nem tettem bele), a végén pedig felengedtem egy kis vízzel és a joghurttal. Kivettem a lányomnak szánt adagot (bátran lehet fagyasztásra többet is), majd hozzákevertem a fazékban maradt adaghoz a rántást, és egy kicsit még összeforraltam. Én most nem ettem hozzá feltétet, de anyának fasírtot, virslit vagy kolbászfélét ajánlanék hozzá, a babának pedig valami könnyebb husit.

A bejegyzés trackback címe:

https://babamamakaja.blog.hu/api/trackback/id/tr53932446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása