Hozzávalók:

  • 1 fej brokkoli
  • 3-4 szem krumpli
  • 1 nagyobb paradicsom
  • kb 15 dkg sajt (esetemben trappista)
  • bazsalikom, rozmaring
  • kukoricacsíra-olaj

anyának plusz:

  • só,
  • tejföl vagy joghurt

 

A krumplit meghámoztam, felkockáztam, majd a párolóedénybe aljába tettem annyi vízzel, hogy éppen ellepje, beledobtam friss bazsalikomot és rozmaringot, és feltettem főni. Amikor felforrt, az edény fölső részébe tettem a rózsákra szedett, bő vízzel leöblített brokkolit, majd 8 percig pároltam kislángon, együtt az egészet, mire a krumpli már jó puha, a brokkoli pedig még éppen ropogós lett. Egy tűzálló edényt kikentem kevés kukoricacsíra-olajjal, a sajtot is, a paradicsomot is apróbb kockákra vágtam (utóbbit kivételesen héjastul, de a keresztvágásos-forralós módszerrel hámozva is fincsi), és mindent rászórtam egy kukoricacsíra-olajjal kikent tűzálló tálra. Lehet szépen rétegelni is, ha a sajtot reszeljük, de én most inkább csak beszórtam mindent, és jól összekevertem, hogy a sajt mindenhova eljusson, amikor olvad. Kb. 180 fokra előmelegített sütőben sütöttem, amíg a sajt megolvadt: pontosan nem tudom, meddig, mert közben bejött egy végetnemérő üzleti telefon, és nem néztem az időt, csak, hogy ne égjen oda, de szerintem 10 perc biztos elég neki. Ezután kivettem, a felét kiszedtem a lánynak, a másik felét megsóztam, ráöntöttem egy kis pohár tejfölt, és még 5-6 percig sütöttem, így a tejföl épp csak egy kicsit sült meg. 

A bejegyzés trackback címe:

https://babamamakaja.blog.hu/api/trackback/id/tr13950673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása