Hozzávalók:

  • 3/4 csésze rizs (bármilyen jó, de a legfinomabb jázminból)
  • kb. 350 gr Wok Mix (ne legyen benne tartósítószer, és lehetőleg fűszer sem!), szerintem az a legjobb, amiben bébikukorica és bébiborsó is van
  • vagy ugyanennyi zöldség, akkor jó, ha minimum 3 féle
  • bazsalikom, zsálya vagy rozmaring
  • kukoricacsíraolaj
  • "feltétnek" szálkamentes hal, 1-2 szelet

 

anyának plusz:

  • só,
  • esetleg bors,
  • esetleg szójaszósz

 

A felhasznált zöldségek függvényében 6 vagy 8 hónapos kortól ajánlott, ha vannak benne hüvelyesek, inkább 8 hónapos kortól.

Kevés felhevített kukoricacsíraolajra rádobtam a mirelit mixet (ha friss zöldséggel dolgozunk, érdemes minál kisebbre kozkázni), párszor megforgattam, pár percig sütögettem, majd ráöntöttem a jázminrizst. Kicsit így is pirítottam, majd felöntöttem annyi vízzel, amennyi kétszer ellepte. Ekkor szoktam beletenni a fűszereket, sőt, ha csak magamnak vagy felnőttnek csinálom, a szójaszószt is. Én most kaptam egy-két nagyon jó kis friss fűszert, egyenesen a napfényes Itáliából, ezért próbáltam most ki inkább a zsályát rozmaring helyett, mert csak az előbbiből volt friss készleten, és elégedetten jelenthetem: így is finom lett:).

A friss fűszereket érdemes száranként vagy legalább levelenként (ha nagyobbak a levelek) beletenni, hogy a végén egyben ki tudjuk venni, és ne vegyük el a gyerek kedvét a kajától azzal, hogy a pépesítés után véletlenül beleütköznik egy-egy nagyobb, erősen aromás darabba. 

Közepes lángon felforraltam a zöldséges rizst, majd kis lángon főztem még 8-10 percig, fedő alatt, amíg a víz elfőtt róla. Utána kivettem először a fűszereket, majd kicsicsajnak a fele kaját, a másik felét pedig megsóztam és meglocsoltam egy kevés szójaszósszal. Borsozni is szoktam, de most nem volt hozzá hangulatom. 

Most natúr halat ettünk hozzá: kis olajon elősütöttem, majd felöntöttem vízzel és megfőztem. Magamnak utólag sóztam, de azért ha valaki nem annyira szereti a halízű halat vagy a sushit, nem tart olyan sokáig elkészíteni külön magunknak pl. paprikáspanírban vagy csak jó fűszeresen sem.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://babamamakaja.blog.hu/api/trackback/id/tr93953239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása