Hozzávalók:

  • 3-4 nagy vagy 7-8 kisebb szem érett! paradicsom
  • 130 g rizs
  • fél fej vöröshagyma
  • 1 kis gerezd fokhagyma
  • bazsalikom, rozmaring
  • kukoricacsíra-olaj
  • a tetjére ízlés szerint sajt a porontynak és nekünk, mondjuk előbbinek ne parmezán legyen:)

A paradicsomokon szép hosszú, de nem mély keresztvágást ejtettem, miközben felforraltam annyi vizet, amennyi egy kis edényben ellepte őket. A vizet rájuk öntöttem, majd amíg kicsit kihűlt, felkockáztam a hagymát. A paradicsomok bőrét lehúztam, majd őket is felkockáztam. Egy teflonaljú fazékban a hagymát kevéske olajon megdiszteltem, rányomtam a fokhagymát, majd gyorsan rádobtam a paradicsomot. Addig főztem így, amíg a paradicsom annyi levet eresztett, hogy kb főzelékállagú lett az egész. Ekkor beledobtam a rizst (én barnarizst használtam, de a lényeg csak annyi, hogy ne előfőzött legyen: így az ízek össze tudnak érni), megszórtam egy kevés rozmaringgal és sok-sok bazsalikommal, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy a paradicsom levével együtt kb. kétszeresen lepje el a szárazanyagot. Amikor megfőtt (barnarizzsel kb. 30 perc), kivettem a lányomnak úgy két evésnyi adagot, az enyémet  megsóztam, megborsoztam, felöntöttem annyi vízzel, hogy sűrű leveses legyen, és mégegyszer összeforraltam. Én most trappistát reszeltem mindkettőnkére. Most lett kész, és még nem ébredt fel a minőségellenőrzés, de mivel később kimenőnk lesz és nem lesz időm, inkább gyorsan közhírré teszem. 

A bejegyzés trackback címe:

https://babamamakaja.blog.hu/api/trackback/id/tr93964939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása