Megjegyzés: ez nem a paradicsomban tucsogós jó kis menzai paradicsomos káposzta (azt igazi paradicsomból talán úgy lehet megcsinálni, hogy 2-3-szor annyi paradicsomot használunk, mint káposztát?). Itt a paradicsom inkább csak megízesíti a többi hozzávalót.

 

Hozzávalók:

  • kb. 500 g kelkáposzta,
  • 100-150 g darálthús
  • 2/3 csésze rizs
  • 4-5 szem paradicsom (inkább nagyobb)
  • kukoricacsíra-olaj
  • őrölt kömény
  • ízlés szerint bors a szakácsnak 

 

A káposzta miatt 8 hónapos kortól ajánlott.

A paradicsomokon keresztvágást ejtettem, majd leforráztam. A káposztát jól megtisztítottam, majd falatnyi csíkokra és kockákra vágtam, a hagymát is felkockáztam. Lehúztam a paradicsomok héját és kiszedtem a csumájukat, majd botmixerrel lévé alakítottam őket. Nagyon kevés olajat felhevítettem, majd megdiszteltem rajta a hagymát. Mikor üvegesedni kezdett, már dobtam is rá a húst, amikor pedig az is kezdett pirulni, rádobtam rizst is, és megszórtam az egészet bőven köménnyel. Jó, ha ilyekor tényleg minden a kezünk ügyében van, mert a kevés olaj miatt figyeli kell, hogy semminek ne jusson ideje odakapni. Amikor a rizs is kicsit üvegesedni kezdett, rádobtam a káposztát, jól elkevertem, majd ráöntöttem a paradicsomlevet, plusz még annyi vizet, hogy összesen kb. a káposzta feléig, kétharmadáig érjen, majd fedő alatt pároltam, amíg a káposzta és a rizs is megfőtt. A sajátomat utólag csak megborsoztam egy kicsit, a lányomét pedig most a nagyobb káposztadarabok miatt inkább pépesítettem. 

A bejegyzés trackback címe:

https://babamamakaja.blog.hu/api/trackback/id/tr81993465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása